"Song of the sea" - филм, който трябва да гледате.


Рядко си позволявам толкова категорично да препоръчвам нещо. Но този път не мога да се въздържа. "Песента на морето" е един от най-красивите анимационни, пълнометражни филми, които съм гледала. Режисьор е Том Мур, а филмът има множество номинации /вкл.Оскар/ и награди от редица фестивали. Всичко в него ми хареса. Музиката, рисунките, историята, това, че е европейско кино /коопродукция на Ирландия, Дания, Белгия, Люксембург, Франция/. Знам, че ще прозвуча антиглобалистично, но ми се повръща вече от елза, миньоните и цялата дисни индустрия. Това преекспониране на дадена тема ме кара да я намразя, дори и да има нещо хубаво в нея. Но това е друга тема. Не искам да си развалям публикацията с негативизъм, затова ще ви кажа защо да отидете с децата си да гледате "Песента на морето".
Защото това е една история за любовта. За загубата. За невъзможността да се справиш с нея, с гнева, който се натрупва в душата ти, когато няма с кого да споделиш мъката си. За неумението да говорим с децата си за собствената ни болка. За страха от страданието. За страха от онова, което не познаваме и което сме по-склони да отречем, отколкото да опознаем. За приятелството. За магията. За избора да промениш себе си или да останеш с близките си. За липсата на избор, когато трябва да тръгнеш срещу природата си. За истинското вълшебство, което ни заобикаля. За необходимостта да спасим митологията си от прекалената модернизация на света.
Това е една  красиво разказана история /която аз няма да ви преразказвам, за да ѝ се насладите сами/, в основата на която стои ирландския и шотландския мит за "силки" - жените-тюлени. Прибавяме към това факта, че анимацията е ръчно рисувана и прекрасния саундтрак, който може да чуете тук и получаваме едно чудно изживяване за час и половина, който минава толкова неусетно, че даже тригодишното момиченце, което заведох на кино заедно с моето деветгодишно, стоя и гледа без да му омръзне. На финала Вая каза "мамо, това вече е любимият ми анимационен филм."
Сега ще ви затрупам със снимки на рисунките, които са свалени от нета, но не успях да подбера по-малко. Даже ми се иска и още. Абе, гледайте го с децата този филм.















        














   



      















































Коментари